מצע הבחירות

עידן חדש בחולון – תוכניות לביצוע

אנו שמגיעים מעולם של עשייה ומדדים בשטח על ביצוע פרויקטים מבינים את החשיבות של העשיה.מצע עבורנו הוא לא ססמאות אלה דרך כללית לראות את ההשקפה וכיצד אנו הולכים לעשות את הדברים למען התושבים

וזכרו אם זה לא פשוט פשוט זה לא יהיה.

מספר בתי–הספר בחולון עומד על 58.  מספר התלמידים עומד על 28,361. 
(הנתון מתייחס לבתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים מתוך אתר מדל“ן).

  • פתיחת בתי ספר בימי חול בין השעות 15:00 ועד 20:00 לצורך לימודי ליבה ושיעורי בית.
  • התניית קבלת מלגת סטודנט מהעירייה בביצוע שיעורים פרטיים לתלמידים
  • שיבוץ מדריכי הנוער של בתי הספר בשעות אחה”צ לצורך העברת שיעורי העשרה ופיקוח על שיעורים שיתקיימו באותן שעות
  • ביצוע בחינות תקופתיות למורים ומרצים
  • ביצוע קורסים והכשרות למועמדים לניהול בתי ספר ומנהלים קיימים.
  • הכנסת ציוד טכנולוגי מתקדם ומעבדות חדשניות לבתי הספר.
  • החדרת שיעורי תודעה בכלל בתי הספר מכתה א’ -יב’
  • החדרת שיעורי התנהלות פיננסית לכיתות י’-יב’

לא סתם אומרים – “הילדים של היום הם העתיד של מחר“, אנו מאמינים שיש לעשות שינויים משמעותיים בכל הנושא החינוכי בעיר.

שמירת הרצף החינוכי.

חיזוק מקצועות לילדים.

התאמת התכנים וסביבת הלמידה לעידן המאה 21.

החינוך המיוחד – הקמת בית–ספר בחולון לחינוך המיוחד, דאגה אמיתית וסיוע לילדי החינוך המיוחד בלימודים מותאמים ויצירת פעילויות רבות עבורם,  כולל בניית כל המעטפת והשירותים להם זקוקים גם הם וגם ההורים התומכים.

כיום, המצב בחינוך המיוחד הוא כזה: התקציבים מנוהלים על ידי מחלקת הפרט. יש לדאוג שבמחלקה זו ישבו אנשים ש“חיים“ את הנושא ומכירים אותו לעומק. ועדות ההשמה בחולון הן טראומטיות וקשות מנשוא. אין שקיפות. הורים רוצים שנושיט להם יד, שנלווה אותם. ההסעות שמגיעות לכל–כך הרבה ילדים – ולא מגיעות בפועל. הסייעות שמועסקות על ידי חברות–בת שאינן מעורות בחינוך המיוחד. הסייעות לא מקבלות הכשרה, ומעצם העניין אינן מבינות את העבודה ואופן הטיפול . אסור להורה להביא סייעת שמכירה את הילד ושהמערכת תשלם לה. רק בחולון. 

600 ילדים יוצאים אל מחוץ לחולון. 600 ילדים. חלקם להרצליה וכפר–סבא, לוד, אשדוד. למה????

גם הילדים והבוגרים בחינוך המיוחד רוצים להיות חלק ממסיבות העיר. המסיבות לא מותאמות. הפעילויות לא מותאמות. הקייטנות לא מותאמות. ההורים של הילדים/הבוגרים הללו חלשים. אין להם כסף לשלם על קייטנות ועל תוספת של סייעת לקייטנה. נושא החינוך המיוחד הוא נקודה רגישה (אצלי בכל אופן), ולכן נגרום למהפך אמיתי בכך שנפעל להקמת  בית–ספר ייחודי וחדשני, עם כל הטכנולוגיות שיסייעו לילדים.

הסרת המגבלה של ההסעות.

הכשרת סייעות ותגמול סייעות על עבודתן.

הפקת אירועים אחת לחודש – אירועים שמתואמים לחינוך המיוחד: פינות שקט, הפעלות ייחודיות ושיטות הפעלה שייוצרו במיוחד עבורם

הסעות לחינוך המיוחד – ללא הגבלה של רדיוס מינימלי או התניה כזו או אחרת.

מתן מענה מקצועי ושירותי לכלל תושבי העיר שמגיעים למינהל החינוך – אנו נשפר בצורה ניכרת את רמת השירות לתושב. אנו נשפר את כל הליכי השיבוץ ונעשה את ההשתדלות המקסימלית לסייע לכלל ההורים

עניי עירך קודמים לכל 
בחולון לא מעט מקרים בהם יש משפחות רבות ללא מוצרכי צריכה בסיסי באופן קוטף
לאף אחד אין תעודת ביטוח“, ולפעמים תושבים מוצאים עצמם מול חסרים אדירים שאפילו אין לחם וממרח להכנת כריך לילד. וכן, זה קייםדוגמאות נוספות במקרי קיצון בהם דירות של תושבים נשרפות, וביןרגע, אותם תושבים מוצאים עצמם בחוסר ידיעה וטראומה אדירה. אנו נדאג, בתור העירייה, לסייע לתושבים (שכל הזמן דואגים לשלם את המיסים לעירייה) – נדאג להם לדיור לחודש עד שיתארגנו.
התוכנית היא להעתיק את מיקום פעילות העירייה
, השוכנת כיום בבניין ברחוב ויצמן 58, למבנה חדש שבו ירוכזו כלל מחלקות העירייה, ואת מבנה העירייה הקיים להפוך למעונות עבור סטודנטים ועבור תושבים שנקלעו למצבי קיצון וצריכים זמן להתארגנות. לזה קוראים ערבות הדדית. הרווחה בחולון תיהיה הרבה יותר קשובה לבעיות האמיתיות של התושבים שידם אינה משגת, ותעמיד לרשותם את כל הכלים הדרושים להם, ובכך תוכל להצדיק את המילה רווחה“.

יוקם מבנה שכל ייעודו הוא חלוקת אוכל לכל מי שצריך: מחסן לוגיסטי למען תושבי העיר, שבו יהיו מחלקות שלמות החל מביגוד וכליבית, ועד מזון. 
סיוע לקשישים עריר
יים – ליווי קשישים ומעוטי יכולת. 

מכנים אותם בשמות מגדר  – “האנשים השקופים”, “עובדי קבלן”, “שוק עבדים”.

השכר שלהם זעום, היחס אשר מקבלים עובדי הקבלן הוא מחפיר ומזלזל, על פנסיה נורמלית- אין בכלל על מה לדברבחגים חלקם אפילו לא מוזמנים להרמת כוסית. אלו רק חלק מהדברים עימם נאלצים להתמודד עובדי הקבלן ברמה היומיומית.

אני מכיר את התופעה היטב ואני כואב, אני כואב ולא מבין כיצד הגענו למצב הזה שיש איפה ואיפה בין עובד לעובד. מדוע מנהלים מרשים לעצמם בכלל להבדיל בין עובדים ולרמוס את הזכויות של עובדי הקבלן?

אותם עובדי קבלן לא יכולים להרשות לעצמם להתקומם או לזעוק את זעקתם וכאבם. 
הסיבה הפשוטה היא שמבחינת אותם מעסיקים הם עוד מספר תעודת זהות ולא אנשים עם משפחות שעובדים קשה לכלכל את ביתם ולהתפרנס בכבוד. 
השיטה בה מחפשים לחסוך על חשבון ביצוע מכרזים ו/או פרויקטים
, פוגעת בסופו של דבר בנו, האזרחים.

עובדי קבלן המשתכרים בשכר זעום ללא תנאים נאותים הם חלק מההתנהלות כשוק עבדים, וצר לי שכך אני מתבטא.

אני לא מאמין בשוק עבדים. אני לא מאמין בשיטה הנפוצה של עובדי קבלן.

אין איפה ואיפה בין עובדים. כל עובד הוא הטופ של הטופ ויש לדאוג לתנאים הטובים ביותר עבור העובדים. יש לדאוג  לקליטת עובדי הקבלן כעובדי עירייה, לרבות סייעות ומלוות.

 

עובד שמתוגמל כראוי, עובד שמגיע מחוייך לעבודה, עובד שמגיע עם תשוקה לעבוד – הוא עובד שהתפוקה שלו הרבה יותר טובה והמרוויח העיקרי הוא התושב שמקבל שירות אדיב ומקצועי. 

יש לדאוג לתגמול העובדים ולגרום להם להבין שהם לב ליבה של כל מערכת העצבים הזו ושללא עבודתם המדהימה, העיר הזו תהיה משותקת.

אצלנו העובדים ילכו זקוף ויגיעו מחויכים, כי ההון האנושי זה הדבר החשוב ביותר בכל ארגון.

גם נושא הטבות עובדים, כגון: טיולים, ימיכיף סקטוריאליים, הנחות וקבלת כרטיס עובד עירייה – יחולו על כלל העובדים, כי אף אחד לא טוב יותר מהשני.

אנו נכניס בנוסף לימי הצהרה גם ימי בחירה. בזמן יציאה להשתלמות לא יורדו ימי עבודה.

בעיניי, כלל העובדים שווים וכולם יקבלו את היחס האדיב ביותר והתנאים הטובים ביותר. 

בשנים האחרונות חולון אינה נקייה בלשון עדינה, אלפי פחים נמצאים ברחובות כדרך קבע, תדירות הפינוי אינה מספקת,כמויות הפחים אינן מספיקות, הפחים הנמצאים היום במרחב הציבורי (טמוני קרקע) אינם מתאימים לשנת 2018,  במחלקת תברואה אין מספיק צוותים שדואגים לניקיון שוטף של הצירים המרכזיים כבדרך קבע. עיריית חולון מחזיקה ברשתוה כ 17 משאיות לפינוי אשפה. נהלי הבטיחות היום במחלקה הם ברמה ירודה ביותר. להזכירכם חולון קיבלה במשך עשרות שנים חמישה כוכבי יופי במירמה.המועצה לישראל יפה קיבלה משרדים ובפועל העניקה את הפרס של חמישה כוכבי ויפי. בפועל העיר אינה נקייה. ההשקעה הכספית מנותבת למקומות לא נכונים,יש לעבות את נושא התברואה בכוח אדם ובעוד מכונות טיאוט,במקום להשקיע במוזיאונים מיליונים,יש לטפל בנושא התברואה והחינוך.

באתר הבית של עיריית חולון מתהדרים בציטטה הבאה: 

חולון זוכה מדי שנה לפרסים על היותה עיר נקייה המקפידה על סביבה נעימה וחזות מטופחת. מחלקת תברואה וסביבה מופקדת על טיפוח איכות החיים והסביבה בעיר ומטפלת במגוון נושאים שביניהם:
פינוי אשפה, מחזור פסולת, גזם וגרוטאות, ניקיון רחובות, כבישים ומדרכות, הקמת מוקדי מחזור לאיסוף בקבוקים, נייר, דיסקים וסוללות, איסוף קרטונים ברחבי העיר, הסברה לתושבים. “

בפועל השטח מציג תמונות אחרות לגמרי
* פחים פזורים על המדרכות 
* פחים פזורים על גבי הכבישים
* הפחים אינם מוחזרים במשך שעות לביתני האשפה
* רחובות ראשיים מלוכלכלים
מערך  התברואה בעיריית חולון חייב לעבור ארגון מחדש.יש להעתיק את המודל של עיריית תל אביב יפו ולדאוג שעובדי התברואה יהיו עובדי עירייה.
על יחידת התברואה בעירית חולון להקים תתי מחלקות בתחמוים הבאים (הדברה, הפרדת פסולת, ניקוי רחובות ופינוי אשפה וגזם, תחנות תברואה)

בצירים ראשיים מוקדי בילוי ומסחר יש לדאוג לפינוי האשפה על בסיס יומי ועיתים אף מספר פעמים ביום.
פינוי אשפה ביצירים וניקיון הרחובות צריכים להיות מבוצעים בכלל אזורי העיר בתדירות של לפחות ארבע פעמים בשבוע.
מערך התברואה יתוגבר ליותר אנשי צוות על גבי משאיות הפינוי ובכך ירוקנו ויוחזרו באופן מיידי לביתני האשפה.
ניקיון הרחובות המרכזיים יבוצעו על בסיס יומי לאורך כל שעות היממה עד לשעה 22:00.
הקפדה יתרה על נהלי בטיחות שייושמו בהדרכות והכשרות לעובדי התברואה.
הכנסת כלים חדשניים לניקיון הרחובות הראשיים,תוך ניצול שטח ניקיון במינימום זמן.
הפיכת חולון לעיר הנקייה ביותר בישראל 
מתן מענה שירותי ומיקצועי לכל פניה שתתקבל באגף בנושא החלפת פחים והוספת פחים.
החלפת טמוני קרקע ישנים לטמוני קרקע בעלי כיבולת רבה יותר 
סילוק הצפרדעים מכל רחבי העיר 
לצפייה בכלי טיות לשיפור ניקיון העיר לחצו כאן
לצפייה בפתרון שיחליף את טמוני הקרקע והצפרדעים הנמצאים היום ברחבי העיר לחצו כאן 
לצפייה במצב התברואתי היום בחולון לחצו כאן
להאזנה בגלי צה”ל על המצב התברואתי בחולון לחצו כאן 

כבר בשנת 2015 הבנו את הצורך האמיתי של מנהלת השכונות. ראה כתבה בנושא  
בחולון 27 שכונות, האינטרס שלנו הוא שבכל שכונה תהיה מנהלת שכונות, בניגוד למדיניות של היום. מנהלות אלו יהוו מבחינתנו שלוחות נוספות של העירייה באותן שכונות. עבורנו זה דבר שהוא מחוייב מכורח המציאות. 
אני רואה בזה כוח עזר אדיר, כי נציגי השכונות הם אלו שירכזו את הבעיות והבקשות באותה שכונה. לזה קוראים שיתוף אמיתי.
כל מנהלת היא בעצם שלוחה של העירייה, שלוחה שתושבים מאותה שכונה יוכלו להגיע למנהלת ולא יצטרכו להגיע למבנה העירייה. במנהלת זו יהיו אנשי מקצוע שכל תפקידם יהיה לתת שירות מקצועי ופתרון בעיות עבור התושבים.
שילוב ומעורבות אמיתיים בין התושב לבין העירייה, מתוך הבנה שאנו עובדי העירייה, עובדים עבור התושב ולא להיפך.
הקמת מינהלת זו תשפר את איכות חיי התושבים באותה שכונה ללא היכר.

נכון לעכשיו, אגף התשתיות ממונה על הטיפול בנושאים הבאים:

* ביצוע תיכנון מפורט, הכנה למכרזים, פיקוח צמוד ופיקוח עליון לאחזקה, שיקום והקמת פרויקטי פיתוח ברחבי העיר.
* איסוף, ריכוז ועיבוד נתוני תשתיות לצ
ורכי תכנון פיזי של כבישים ותשתיות.
* תיאום עבודות תשתית עם הגורמים במנהל, בעירייה, חברות עירוניות וחברות בתחום התשתיות.
* בחינה ות
יאום מקצועי לעבודות תשתית של גורמי פנים וחוץ עירוניים בשטח העיר. 


מרבית התשתיות בעיר חולון מיושנות ואינן עומדות בעומסים של ימינו.
קווי מים – תוכנית למיפוי של רחובות אשר בשנים האחרונות הוצפו (כדוגמת רחובות ההסתדרות, חובב, הפלד ועוד…), הפעלת ציוד חדשני לצילום הקווים, ניתוח המצב והחלפת קווים. 
רחובות מרכזיים – גירוד כבישים וביצוע אספלט מחודש ויציב למען נסיעה טובה ובטוחה יותר.

בחולון מספר יציאות וכניסות: (רחובות) לוי אשכול, הלוחמים, שדרות ירושלים, המלאכה, משה דיין, דרך קוממיות. נושא הפקקים ביציאה מהעיר הפך לבלתי נסבל בעקבות תוספת של עשרות אלפי רכבים. לזה נוספה הנקודה שעוד ועוד מבנים ושכונות חדשות נבנות בקצב מהיר, מה שיגדיל משמעותית את כמות הרכבים בעיר,ובכך יגרום לפקקים רבים יותר בעתיד הקרוב.

אל לנו לשכוח שרמת התחבורה הציבורית בחולון אינה מספיק גבוהה. יש לדאוג למוניות שירות בחולון, דבר שיקל על הרבה מאוד אנשים, יצמצם את התחבורה הפרטית, ויהווה פתרון לתושבי חולון לנסיעות ממקום למקום ברחבי העיר בתדירות גבוהה ביותר, דבר שממש חסר היום בחולון. יש לשים משקל כבד על עתידו של רחוב סוקולוב בתוואי הרכבת הקלה, ולעשות כל מה שניתן מול גורמי הממשלה לעשות את הרכבת הקלה לרכבת תחתית.

בנוסף, מצוקת החניות מצריכה חישוב מסלול מחדש. אנו נדאג לעשות כחול-לבן ותו-תושב חניה לתושבי העיר בכל רחבי העיר, ומי שאינו תושב העיר ישלם. ברחובות רבים בהם המדרכות רחבות מאוד – יש לצמצמם ולדאוג לחניות נוספות.
פרויקט “מהיר לעיר” – פרוייקט נתיבי התחבורה הציבורית של משרד התחבורה
.

תחושת הביטחון היא דבר חשוב לתושב. רמת הביטחון משפיעה באופן ישיר על איכות חיי התושבים.
גל הפריצות, חיסולים, גניבות, אלימות, תאונות הדרכים, עבירות רכוש, עבירות נגד גוף, עבירות מין, עבירות מרמה ועוד… כל אלה יכולים להצטמצם פלאים על-ידי עיבוי הכוח המשטרתי בליווי סיורים משולבים והכשרת פקחים. לא נאפשר גביית כסף מהתושבים עבור ביטחון. אנו נחזיר לתושבים את אגרת השמירה ונשאיר את השיטור המשולב למען הביטחון של התושבים. בנוסף, נעבה את הפעילות של המתנדבים כבר משלב המחויבות האישית, ונגביר נוכחות במרחבים הציבוריים. לזה נוסיף טכנולוגיות חדשניות שיסייעו לנו לשמור על החוק והסדר במרחבים הציבוריים. חולון המונה כ- 210,000 תושבים מתופעלת על ידי תחנת מרחב איילון, שזו נותנת מענה לחולון, בת-ים ואזור. בנוסף יש את תחנת בת-ים. 
אגף הביטחון בעיריית חולון אחראי על הנושאים הבאים:
* אבטחת מוסדות החינוך בעיר.
* אבטחת מתקני העירייה השונים.
* הכנת העירייה להתמודדות במצבי חירום, כולל ארגון הכשרה וציוד לחירום – כאן יש לדאוג למחסן לוגיסטי עבור כלים לחירום ותחזוקה שוטפת.
* טיפול במקלטים – היום מצב המקלטים גרוע . אנו נדאג למפות את כלל המקלטים ולדאוג שכלל המקלטים בחולון יהיו ראויים וערוכים לשעת חירום.
* ניהול הביטחון באירועים עירוניים תחת כיפת השמיים.

בנוסף, יש להקים צוותים נוספים של מחלקת אגף הביטחון, ללא קשר לשיטור העירוני. מטרת סיירות אלה תהיה לפטרל בשטח ולוודא שהנושאים בהם מטפלת המחלקה מבוצעים כשורה, כגון: אבטחת מוסדות החינוך, ביקורות מקלטים – יחד עם פיקוד העורף, סיורים בבתי-הספר (מלבד הסיורים של המשטרה). 

אין על חדשנות, וללא ספק – לראות התחדשות של מבנים עתיקים בני 50 שנים, למשהו חדשני זה טוב לתושבים, זה טוב לעיר ולנראות הרחובות וגם לביטחון וחיזוקי המבנה.

יחד עם זאת, לפני שמתחילים בפרויקטים של תמ”א, צריך לבדוק את ההיתכנות האמיתית, שמירה על הסביבה ומרקם השכונות. צריך לעשות את זה חכם עלידי קיצור הליכי ביורוקרטיה, לדאוג להכנת תשתיות ראויות וחניות תתקרקעיות כתנאי הכרחי לפני תחילת תמ”א בכללקיצור הליכי ביורוקרטיה מול היזמים, ליווי, פיקוח ובקרה של נציגים מהעירייה שיפקחו על המיזמים.
בעיריית הרצליה הקפיאו את הבנייה במסגרת תמ”א 38 במרכז העיר ומתכוונים לווסת את המשך הבנייה ביתר חלקי העיר, “יש צורך בהתאמת התשתיות במרכז העיר למספר התושבים”

כמי שחי בשטח, מי לא מכיר את ההודעה שאנו מקבלים “הפניה טופלה” כשבפועל שום פניה לא טופלה. הרושם והתחושה החזקה הקיימת, היא שאין לנו התושבים אוזן קשבת ואין טיפול מיקצועי לבעיות שלנו. כל מערך השירות בעיריית חולון חייב לעבור מהפך של ממש
הכשרת צוותי המוקד העירוני במענה וטיפול בפניות לקוח.יש לדאוג לסינרגיה בין המחלקות השונות לביצוע טיפול בתקלות באופן יעיל, מהיר ומיקצועי. הכנסת חדשנות למען שירות התושב, כלים טכנולוגים וקיצור הליכי בירוקרטיה למען התושב.
טיפוח ההון האנושי במחלקת השירות, במחלקת פניות הציבור ובמוקד העירוני. מעקב אמיתי אחר כל תלונה ותלונה של לקוח מרגע קבלת הפניה ועד לסיום טיפול בפניה. מנהלת השכונה תסייע בהורדת לחצים על מוקדי השירות בעירייה ובכך רמת השירות תשתפר
שקיפות ושיתוף הציבור – חשוב מאוד שבפרויקטים של העירייה יהיה שיתוף הציבור ושקיפות מלאה. ההבנה הבסיסית היא שהתושב צריך לקבל את השירות האדיב ביותר , המיקצועי ביותר והאיכותי ביותר

 

חיסונים בעלות של עשרה שקלים לכלבים וחתולים .
הקמת חתוליה – מקום שיקבל גורי חתולים מרחבי חולון. מקום שבו הם יטופלו, יחוסנו, יסורסו או יעוקרו וימסרו לידיים חמות. את כל הפעולות הנ”ל תממן העירייה.

חיסונים ועיקורים בכל רחבי חולון, ללא כמות מינימלית. 
במרפאה הווטרינרית, עיריית חולון תדאג למגוון רחב של תרופות ולטיפולים מסובסדים עבור אוהבי החיות, כי הבריאות שלהם היא הבריאות שלנו. 

מתקני האכלה בסטנדרטים בינלאומיים.

 

שתפו לחברים

רוצה לקבל עדכונים?

חדשות ועדכונים נוספים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן